Tuesday, December 30, 2008

BBQ~!! episod 1

Geng Gaduh - INTAN & SAYA

Sempena birtday my hosmet ~Shakirah~ kami pun planned nak BBQ kat luar.ada restoran BBQ ni,nak cuba makan kat sana.he..petang tuh kami order la meja dan makanan awal2 utk malamnya..fuh,banyak jg la pertikaian antara kami dan pemilik restaurant tuh..dan antara yang paling "garang" time bertekak tuh adalah aku dan intan..hek hek




nak story,kami dah siap2 beli kek birthday dan nak planned nak minta tolong simpan kat kedai tuh,so bagitau la owner dia ni,dia cakap ok tapi kena caj la..dan caj nya 50 L.E,mak bapak..aku punya tekejut.Apa kejadah.Time tuh memang start dah nak bertekak..kalu macam tuh harga,baik aku letak kek kat rumah kawan sebelah nun..miaha.Lantang juga la aku dan intan,owner tuh pun consider la bagi diskaun kurang ke 20 L.E..heh,tak leh tak leh..kami minta free.haha..last tuh dia bagi free juga!




satu kes lagik,harga overall makanan 280 L.E untuk 12 orang.So kami bayar la deposit 100 L.E,tapi yang sLack nyer bole pula bayar deposit tapi takda resit? haa,start lagik aku dan intan tunjuk taring.Kitorang argue juga benda ni,owner tuh cakap memamg dorang tak ada bagi resit kat pelanggan,so dengan apa cara kami ni nak percaya dorang.Helo..kang free2 lesap 100 L.E kalu dorang tipu kami.Tapi at last tuh,bila owner tuh yakinkan juga,dia siap tunjuk resit yang dorang simpan utk kedai,dorg memang x bg pelanggan,baru aku pun dah mula nak percaya.




Then aku call la senior,cakap hal nih..rupa2nya memang takda resit..mak aih..habiskan borehh aku je bertekak.Begitula kisahnya..then bila kat rumah tuh,balqis (rummate) cakap kat aku..




"fa,kenapa ko garang sangat tadi..dah cukup baik la tuh dia bagi free letak kek" (aku xgarang pun,cuma aku lantang je)




haha..well maybe sebab aku tak macam balqis kot.Mesir tak macam Malaysia balqis oi,Mereka suka ambil kesempatan terhadap kita.Once senior penah cakap




"Kat mesir,buang sifat lemah lembut kalu tak nak kena pijak oleh arab"




Lagi satu aku pikir macam nih je..bila masa lagi kita nak bergaduh?? haha..kat Malaysia takdenye aku nak bertikam lidah..Well jangan risau,aku hanya bertikam lidah jika berjual beli je la..benda lain tak kuase aku..




aku sah sah memang dah kena kutuk ar oleh pak arab tuh once kuar dari kedai tuh.tapi...ADA AKU KESAH.(curi tagline kak jah!)




ok saya akan sambung cerita nih kat episod 2 ok..hehe..nak siap2 dah ni..bubye~


10 comments:

Azyy said...

mesti pak arab tu cakap..
"tak padan dgn badan kecik, garang bukan main.."
wakakakaka..

pinkRose said...

amboi,ko ingat ko ja ble garang pot?
ha,aku klu da mrah,ko pn takut 2..hikhik
arab2 2 tgk ja mata aku,lari lintang pkang 2.wahahaha

fa-aja-aja said...

bluek~

bluek~

bukan lari lintang pukang,tapi tah2 terus pengsan tgok pandangan menggoda ko.

miahaha

Anonymous said...

Memang bertekak habis kita Pot..
sampai tokeh tu balas dendam kat kita malam tu!aku cuak jugak sebenarnya tau..
fuh..kelakar gler ble pk balik!
hahahhahahaha....

fa-aja-aja said...

haha...bukan balas dendam..

kak kay sempat cakap kat aku lagi

"dia saja tuh..korunk kena tegas siket"

=.="

~azeera~ said...

fifa garang ke...... aduh... takut la saya!!!! emm.. x blh curi BENNY sbb fifa dah ade bntal love yg empuk tu.

redRoserz said...

haha..giler kentang~~adeh..pa gaduh ckp arab ke??huhu...mantap la...sekali marah..ckp arab terus..miahaha..seronoknye duk kt tempat org....bole gaduh2 salu..tp kedai tu mmg xpatut la x bg deposit..kang xpasal2 kne byr 2 kali..ko pelempang je pa tokey tuh..haha

fa-aja-aja said...

azeera - saya garang dgn org arab je..org mesia jadik lembut trs.

redroserz - ckp arab? haha..bru 3 bln kak,tak reti gaduh ckp arab..kalu sy pndi..mmg tmbh lantang lagi.cakap eng je.Mmg bole gaduhmtp ku dah kena sound oleh sis,die suruh jgn suka gaduh dgt.miahaha

redRoserz said...

haha..betul tu..sokong kak azy!!hehe..jgn salu gaduh sgt..tempat org tu...nnt papehal jd susah..hehe....

Ira Deera said...

uinaa! garang jg ko ni feefa...bgs2! keep it up! lol XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails