Friday, May 22, 2009

Fakta

ouhh..saya rasa sangat sakit kepala kemarin setelah jawab paper Anatomy..aku rasakan berlalu begitu saja benda tuh ya...5 buku sepanjang tahun..10 soalan campur anak2 dalam 3 jam..kenapa ya?

fakta yang aku ingin membebel kali ini :

1. rupa-rupanya aku kalau minum air berbunyi,dan aku tidak perasan sampai la aku datang ke sini,hosmet aku tegur "pottt ko minum air berbunyi la..!!"..sebab ya la aku rasa benda tuh normal dan ingat aku sorang ja dengar air masuk tekak ber"gulp2" tuh..then aku test la utk pendengaran luar tekak..woh!! mmg bunyik! kuat pulak!..so aku rasa benda itu agak tak sopan,dan berusaha minum tanpa bunyi,tapi gagal.

2. ok yang ini waktu tidur,sebelum tidur yg asli..aku akan tidur secara palsu..reaksi palsu aku mengambil masa selama satu jam paling kurang..aku akan berpusing2 atas katil..pusing kanan,pusing kiri,buka selimut,peluk lembu,menjerit tiba2.. "pot,bagus ko bangun dari ko tidur"..selalu aku ditegur oleh balqis..tapi aku mampu berkata "nda mau nda mau..aku mau tidur".

3. Dulu kat matriks,aku kena gelar Cacing Bumi..sebab dalam satu kuliah biology tuh,belajar pasal binatang2 nih..keluarla slide kat depan EARTHWORM..amoi kat sebelah tanya aku,,"apa ya earthworm tokkk"..aku pun blurr at times..then tanpa rasa bersalah dan konfiden aku menjawab "cacing bumi"..aku pun rasa,kenapa pelik semacam eh..!? aku pun tersedar dari lamunan,nak betulkan oh cacing taa... [ amoi kat sebelah dah ketawa terbahak-bahak]
cacing tanah la woi! aku salah tafsir.Esuknya,riuh satu kelas pasal benda tuh..apis pisang paling suka ejek aku.kohkohkoh

4. aku tak tahu selama ini barang kosmetik segala ada due date..aku ingat makanan je ada.Info ini aku dapat setelah girly2 chat and webcaming with kak ros bila tanya due date krim muka aku bila aku bgtau yg aku pakai krim muka setahun lebih tak habis2..ada due date ke kak? zassss terus aku berlari amik botol krim dan belek2..wohohoho..ada rupanya..selama ini apaka aku guna barangan expired..? oh! syukur muka ku tak ada infection.

5. summer banyak lalat yg masuk rumah,lebih2 lagi dalam bilik..amat tekanan juga.Jadi aku membuat keputusan drastik iaitu menjadikan lalat sebagai tawanan,aku tangkap satu yang paling besar antara semua,mesti ini rajanya! aku ikat badan dia dengan benang,aku gantung lalat tuh di tingkap bilik aku sebagai amaran kepada lalat2 lain..ohh ia sungguh berkesan!! selepas ituh makin beribu lalat masuk bilik aku...

Baiklah,cukup fakta kali ini kerana aku memang ingin membebel panjang lagi..bye.

12 comments:

azyy said...

kesiannya.. mesti tension ni.
entri pun lawak semacam..
hahaha
ba, teruskn perjuangan!!

azyy said...

kesiannya.. mesti tension ni.
entri pun lawak semacam..
hahaha
ba, teruskn perjuangan!!

intannuratiqahmohamadyunus said...

pot..aku dgr ko bunyi ko minum dari bilik aku..!!hahahha

unguviolet said...

haha....pot!!!
mmg lawak,kn dh kena..

pinkRose said...

haha,sianya..aku sian gak kat klo x dpt tidur tu.tp tahniah la,semangat ko ntuk tdur mmg kuat.tpi skli piah dtg,pooot.trbngun trus.kakaka-suara dia kn kuat n nyaring(msti piah marah aku pasni,hehe)

Reflection of me said...
This comment has been removed by the author.
Ms_Mui2 said...

1~aku prasan dulu,ingt2 lupa la.aku pnh dgr ko minum air kat blik ko.time gap cls if xsilap.aku ingt ke men2 je bunyi tu...ahahhahah

2~aku pun cmtu,kalo 2jam xtdo palsu,mmg xdpt tdo..lol

3~OK......wakakakakakakakakakakkka... rilek2 je ko time tu ek... 'cacing bumi' kah3...adehh,rindu time dulu2

4~ade ke????pasni aku cek

5~punya kijammmmm!!!!!!!!!!!!!! letak mayat lalat ku kat tgkp lagi.msti sedih tu fmly dia tgk..kah3

fa-aja-aja said...

qis - haha..bukan setakat piah.sapa2 pun masuk bilik n borak2 aku mesti tejaga punya..telinga kelawar kunun..ada kaitan? heh

mui - amoi!!! aku xpasan la aku bunyik kuat..nsib bek kena tgur dey kt cni,but still cant resist..wuuu

Ira Deera said...

feefaaa...cacaing bumi?! hahahahaha...pastu lalat lgi?? sy ktawa sorg2 lagi clm bilik baca blog ko ni.. XD

Deanona said...

oo.. baru sa tau crita d sbalik cacing bumi tu.. hehehe!

Zend said...

5. summer banyak lalat yg masuk rumah,lebih2 lagi dalam bilik..amat tekanan juga.Jadi aku membuat keputusan drastik iaitu menjadikan lalat sebagai tawanan,aku tangkap satu yang paling besar antara semua,mesti ini rajanya! aku ikat badan dia dengan benang,aku gantung lalat tuh di tingkap bilik aku sebagai amaran kepada lalat2 lain..ohh ia sungguh berkesan!! selepas ituh makin beribu lalat masuk bilik aku...

hahhahahaha

fa-aja-aja said...

cehh..mau jg copy paste balik..sedangkan cuma mau ketawa ja.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails