Sunday, June 21, 2009

Father's Day!

SELAMAT HARI ABAH!!


1) Abah nih sangat cool..dan abah sentiasa nampak muda! ya betul! walaupun abah dah umur 51 tahun..muka abah menten muda..uban pun hanya sehelai dua..abah tetap hensem..pekerja2 abah salu kata bos dorang hensem..abah la tuh..hehe..sebab abah putih dan suka senyum

2) abah senang menyesuaikan diri di mana-mana pun dia bekerja..abah memang selalu pindah kerja..saya pernah 3 kali tukar sekolah rendah sebab ikut abah berpindah..abah tak pernah merungut tempat dia kerja..semua nampak ok je

3) oh abah sungguh lawak..suka bagi kitorang teka teki yang jawapannya entah ape2..suka bercerita dengan kitorang,kadang2 dalam rumah tuh suka berjoget tiba2 depan tv sebab nak kacau kitorang tengok tv

4) abah suka makan di luar! tomyam,ikan 3 rasa feveret menu dia bila makan kat luar..ituhla sebabnya saya suka ikut abah jalan sebab mesti dapat makan di luar..hehe..tapi abah tetap juga suka masakan emak

5) selalunya,bila result saya keluar untuk peperiksaan,abah orang pertama yang tahu.lagipun saya x berani bgtau emak.sebab abah bilamana result saya tak capai sasaran,abah tak pernah persoalkan..abah kata tak apa,boleh usaha lagi dan akan cakap "abah puas hati dengan result ipa"..

6) abah pun jarang sangat marah..kalau marah pun,kadang2 tuh sebab barang2 die hilang..ekeke..sebab lain rasa tak pernah lagi

7) abah nih amat suka pada buku dan gadget..almari buku ada sampai 5 6 buah..ituhla masalahnya kalu pindah sebab berkotak-kotak penuh dengan buku..dulu mak pernah cerita,abah masa belajar dulu,tak baca buku pelajaran..tapi baca buku lain.Kalau gadget pula..abah sangat suka barangan Apple..macam segala keluaran Apple abah nak beli,terutamanya laptop..nih dah masuk kali ke 3 beli..sampai laptop lama dia pun saya dan kakak yang guna.[ini yang bes]

8) abah juga seorang yang high-tech..kadang2 tuh macam hacker pun ada..haha

9) abah nih sangat pandai menilai..dan setiap nilaian dia tuh mesti tepat..contoh kalu ada pertandingan kat tv macam miss world,menyanyi,komanwel,sukma..setiap orang yang abah cakap ini mesti menang,peratus kebenaran tuh mesti tinggi..dan memang orang tuh akan menang.bila tanya, "macam mana abah tau?" abah jawab "abah tengok sekali pun sudah tau"

10) abah nih tidak lokek..ekekke...akan beli barang2 apa2pun asalkan dia puas hati..pernah sekali saya nampak dia beli sebuah buku nih.buku ni saiz biasa je..sekali bila tengok price tag RM300++..perghh [perkara normal bagi pencinta buku]

11) seorang yang cintakan ilmu..dia cakap,kalu belajar jangan alang-alang..teruskan sampai peringkat tertinggi dan saya amat berbangga bila dia dapat segulung ijazah phD ;D

12) abah tidak lokek ilmu..suka tolong kawan2 dia yang nak teruskan pengajian master mahupun phD..dulu hampir setiap malam abah keluar jumpa kawan2 dia sebab nak berkongsi ilmu..dan ramai yang suka cari abah..

ok lah

kalau nak cakap..baaaanyak lagi kan..ok kak,ko pula sambung nanti..haha

oh abah,saya sangat bangga dengan abah

saya doakan abah dilimpahi keberkatan Allah s.w.t sepanjang hidup ini

saya saaaaaaayang abah!

(~.^)

6 comments:

Athiruddin said...

no 4 mcm takut mak marah jak..muahahahha....

Amin said...

Tak sangka I macam tu. hehehe

fa-aja-aja said...

bang udin : ekeke..tp mmg betulkan,mskn emak jg sedap

abah : muehehehe..iya begitu la abah..;)

Mr & Mrs Naza said...

aiSeh~
manjenyeee

fa-aja-aja said...

ahaha..xtauhla..but manja kot ;p

pinkRose said...

aku pon bangga sama ayah ko pot.hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails