Thursday, February 25, 2010

Final Part of Sinai.

Hai.Bertemu lagi dalam episod akhir pengembaraan Sinai.Yah!

:
:
:

Nak tengok negara Israel x? ohh..sepatutnya bukan Israel ,but Palestin ok.Israel ni x ada negara.



kawasan ni dah bersebelahan dengan Kawasan Israel.Hotel hilton tuh dalam area sinai,siap 100% pekerja hotel tuh adalah orang yahudi.see,rilex je dorang amik kawasan Sinai nih kan?


Kubu Salahuddin Al-ayubi



Kubu ni di tengah-tengah laut..so kena naik speed bot untuk ke kubu ni.

Kubu salahuddin ni ada 3 tempat yang saya tahu,Kaherah,Alexandria dan Sinai.

Kubu ini dibina untuk berperang dengan Tentera Salib.Tentera Salib nih pun ada kaitan dengan perang di Palestine juga.

Dari tempat kubu ni,kita boleh tengok sempadan 3 negara ke seberang laut tuh
:
:




Seterusnya,,kita pergi ke Dahab kawasan perlancongan.Dahab ni tempat orang selalu snorkelling,diving etc etc sebab di kelilingi dengan laut. =)



Terkenal dengan restaurant seafood yang banyak.Tapi saya tak sempat pun nak makan,sedangkan sebelum sampai tuh bertekad dah ni nak makan sotong ..but tak tau la napa saya x makan bila dah sampai.. *_*



Antara kedai2 sepanjang jalan..Kedai2 ni buka time malam je..kalau siang tak semua kedai buka..malam lagi meriah kan


Ini antara cenderahati dari dahab..Pasir yang berwarna warni di masukkan dalam botol..saya ada beli satu.Saya beli sweater dahab dan keychain dahab.

woh,,rasanya entry ini pendek.haha..penat la dengan school re-open ni..he.

happy thursday!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails