Saturday, March 27, 2010

Jakuzi

Tahukan jakuzi itu ialah kolah air panas yang ada di bilik air hotel hotel mahal.Hotel standard price ada tak? sebab saya tak pasti.

Di sini saya ingin menerangkan bahawa jakuzi tidak elok digunakan/berendam oleh kaum kaum adam seluruh dunia.Kaum Lelaki tidak elok berendam dalam kolam air panas.Taraaaaa.terima la hakikat.Maybe sekali sekala boleh,kalau dah kerap sangat memang bahaya kepada sistem peranakan kamu,peranakan ke? ataupun sistem reproduction.Sama kan?

Ini berkaitan dengan testis kaum lelaki.Maaf jika anda malu untuk baca,tetapi saya lagi malu.Namun saya kena tutup malu saya,sebab masa belajar organ pun dalam anatomy praktikal saya kena tengok mayat sampai ternampak "tutttt tettt".Dah la hari tuh saya berdiri straight ke arah bahagian bawah.uhuk uhuk.tutup mata,malu~ malu~ (-_-*)

Normal suhu testis ialah 2 darjah celcius rendah daripada suhu abdominal cavity/badan kita.Kalau suhu badan ialah 37 darjah,maka testis kita,eh testis kamu ialah 35 darjah.Dalam membentuk sperma testis kamu kena melalui proses Spermatogenesis.

Optimum suhu bagi proses spermatogenesis ini ialah 32-35 darjah.Jadinya,jika kamu berendam dalam kolam air panas yang bersuhu 45 darjah selama 30 minit dalam sehari dan sekerap mungkin,testis kamu tidak dapat menjalankan proses ini.Makanya,sperma kamu tidak akan terhasil.Jika sperma tidak terhasil kamu akan menjadi mandul.Tiada sperma,tiada benda masuk ovum.

Kamu nak ke jadi mandul? mestilah Tak nak! so,ini pesanan ringkas dari saya untuk kamu.hehehe

haip! haip!

Pesanan disediakan oleh,





2 comments:

SweetyMui2 said...

wah!!!bhaya gak jakuzi ni ek

fa-aja-aja said...

bahaya tuk lelaki..bukan utk kite,,muehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails