Monday, August 23, 2010

Kakak acting weird?


Kemarin bersamaan dengan 22/8 saya dan para askar di rumah ini (kecuali abg.udin) pergi ke TAR bersama ayahanda tercinta.

Tujuan kami adalah ingin membeli baju melayu untuk di peragakan pada hari perkahwinan kakak dan abg.udin.

Tema warna ialah Biru Langit.

sebelum keluar rumah,saya pun bersiap la..iron baju lain,tapi pakai baju lain..hehe..tetapi warna ke dua dua baju adalah sama,iaitu merah Mak ngah.. :P

bila turun di bawah..kakak dah tengok saya lain macam.Lirikan matanya dan gerakan kakinya mengikut sahaja saya hingga ke pintu rumah.Sanggup tuh,saya pelik tengok aksi dia..tetapi masih lagi berlagak cool dan blur,saya teruskan sahaja perjalanan ke pintu.

Abah,amat dan ahsan berada di luar menunggu saya,apik sedang mengikat tali kasut.

dialog pun bermula..

kakak : mana ada dia (saya) menangis dia atas tuh..lebih2 ba si apik ni

.......
*orang2 di bawah ingat saya menangis dlm bilik sebab tak dapat ikut dorang berjalan.Apa ka saya mau nangis? pandai2 ja si apik buat cerita.hampeh.I admit,saya memang kuat berjalan..sikit2 mau ikut.haha*

saya : saya ingat kan bawa satu kereta ja,tu saya nda ikut.

Abah : bawa dua kerata la,abg.asad drive kereta lain..dia mau balik awal,dia kerja malam ni

amat : kak ipa mau tinggal?? memang mustahil la..mustahil..muka dia mau tinggal?

asan : tuh la.kak ipa mau tinggal? ish ish ish

saya : *sabar ja la dengar..nda pa,suda lali.lol*

kakak : tadi iron baju lain,sekarang baju lain

saya : *hanya diam sambil tersengih-sengih*

kakak : abah,abah tengok ba si ipa..ayu betul ni..mengalahkan orang pulak,saya pun nda pernah bla bla *saya lupa ayat seterusnya*

saya : *sambil pakai kasut sambil berfikir dalam kepala eh selama ni pun outfit aku tetap sama..kebanyakan masa pun memang selalu pakai skirt.Tidak ayu ka aku selama ini? kehkehkeh.
tapi aku masih lagi tersengih-sengih tak tahu nak cakap apa.*

Abah : *tengok saya dan blur sekejap kot tak tau nak cakap apa*

saya : haha..dengan pakai wedges lagi kan kak...ala kak aku sudah besar la..bukan budak-budak lagi

Abah : orang sudah tahun 2 memangla

saya : iya..orang sudah mau masuk tahun 3 juga..

kakak masih berdiri di pintu sambil tunggu kami semua masuk dalam kereta.Bila kami dalam kereta,saya tengok mulut dia masih terkumat kamit sedang bercakap dengan saya ka ataupun kami semua.Saya tetap blur,apa dia cakap pun saya tidak tahu.

Saya fikir lama,apa yang peliknya dia tengok saya..selama ini dia tak perasan ka saya pakai skirt? ka sebab saya pakai selendang? but,what a big deal dengan pakai selendang sampai dia  menjadi pelik sebegitu rupa secara tiba-tiba? haha..kakak,kakak,,u are really acting weird yesterday!

oh mungkin kakak ingat aku masih lagi budak kecil bagi dia.sob sob..tak pa kak,nanti esok aku kahwin.Besar la sudah tuh maknanya :P

sambil saya menaip nih pun saya masih terfikir jawapan dari persoalan yang bersarang..maybe kakak baca entry ni..hehhehehhee..kak sila la bagitau kenapa berkelakuan pelik itu. :P

:

:

:

mari kita bandingkan gambar-gambar ini

Merangkumi 2 aspek.

1) PAKAI SKIRT DAN TUDUNG BAWAL


Gambar 1
caption : gambar sekerat badan.Saya pakai skirt waktu ini.Actually gambar penuh satu badan saya sangat la sedikit.

:


Gambar 2
caption : ini la gambar satu badan pakai skirt.Bayangkan,1 ni je! punya la saya habiskan sisa kehidupan pakai skirt,tapi ada satu gambar nih je! ni je! *sambil buat aksi bulat dan besarkan mata,badan terhenjut ke depan macam tengah soal orang dan tangan hentak ke meja*

:


Gambar 3 

caption : eh,ada lagi satu..tapi tak termasuk sebab bukan gambar seorangan.hehe

ok cukup 3 gambar.Sangat kasihan..kalau banyak lagi gambar untuk buktikan..memang telah di upload..tetapi,apakan daya..ini sahaja gambar yang ada.sob sob..

untuk lebih kasihan..semua gambar di atas adalah kepunyaan tahun 2009!!
 mana pergi gambar tahun 2010 pun saya tak tahu..
*merajuk toleh kepala ke tepi*


next

2) PAKAI SKIRT DAN SELENDANG







Gambar 1
caption : huhu..ini la outfit yang saya pakai pada situasi dialog di atas


:




Gambar 2
caption : outfit ketika saya membeli buku Vampire Diaries






Gambar 3
caption : ini pakai selendang CT.Tak da belit2. he


.....


kesimpulannya..rasa pakai selendang nampak lebih matang.Biasa la tu kot.


Bagi saya,keayuan tu asal pakai skirt dan nampak ayu secara pandangan kasarnya


cecececee.


HOHOHO

8 comments:

fadzlin hasani said...

kenapa crop..sob2

fa-aja-aja said...

haha..sebab heroin cerita adalah saya!

SweetyMui2 said...

ko slalu pakai skirt ek ot..aku penah pakai time praktikal je..tu pun aku rasa kekok semacam,rasa mcm minah indon pun ade gak T-T
nampak lebih ayu ek..nak try bjinak2 la ngan skirt..heheheehe

fa-aja-aja said...

a'a..dah terbiasa sejak duk mesir..sbb duk mesir tempat aku tu kalau pakai seluar mesti akan diperhatikan/di nilai oleh org2 tertentu..biasala kadang2 seluar ikut shape kan dari atas smpi bawah.so aku malas nak buat chaos,amik jalan mudah pki je la skirt.habis cerita.

Shakila Seha said...

kak ipa cantik pkai skirt,memg ngam...saya xngam sebab x ayu.hehe~

fa-aja-aja said...

ala seha,,ppuan mana pun once dah pakai skirt mmg nampak ayu :)

Azyy said...

ahahahahaha~
iya iya.. nda sangka ko suda besar. pandai bergaya suda.

aku bagi chance la sama ko.. ambil ja mana2 shawl yg ada tu.

pasal2 aku berkumat-kamit tu, aku pun nda ingat aku cakap apa..

ba suda. roger & out-

fa-aja-aja said...

ngaaaaaaaaa.....

berabis la aku ambil shawl tuuuu :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails