Friday, September 24, 2010

Oren


Masih ingat tak dulu saya ada buat entri Kucing Orang..

hehe..baru saya tahu macam mana perasaannya bila bela kucing..lebih2 lagi kita tengok dia membesar..terasa sangat sayang macam anak sendiri!

saya ingin memperkenal kan Oren kepada anda semua


Assalammualaikum...saya Oren!



Inila oren! comel kannnnnnnnnnnn ^-^..oren ni adalah anak bongsu..kucing jantan..yang first nama Tom jerry (jantan) yang kedua nama Loona (betina)

Masa mereka kecil-kecil dulu..oren ni tidaklah menjadi kucing favourite ..sebab waktu kecil Tom yg sangat comel dan unik


-Tom Jerry-


:
:


saya sayang tuan-tuan saya.Oh saya memang ramai tuannnn di rumah ni..hehe


Tuan-tuan saya suka mencabuli hak asasi saya..sob sob..walaupun begitu..saya rela demi tuan-tuan saya..


aksi ni saya ikut ape yang tuan saya cakap..saya dah buat pelbagai aksi depan kamera demi tuan saya

segalanya demi tuan saya..

sebab mereka jaga saya sangat baik,maksud jaga saya ialah mandikan saya,makan kan saya sehinggalah saya kini dah dewasa..

:
:


saya dah dewasaaaaaaa...ho yeahhhh...ok ini aksi kena tutup mata,,saya tutup juga..betapa obedientnya saya.kikiki

Lihatla bulu ku yang lebat dan lembut macam kapas

*BUZZZ!!!!*


Masa oren untuk bercakap dah tamat..biar saya salah seorang tuan dia yang amik alih dari sini..



*close up*

Oren menjadi kucing favourite bila mereka bertiga dah besar kerana bulu oren lebat dan lembut maka sedap dipeluk.

Walaupun oren sering kali bising bila di peluk dan di dukung,,pantang kena dukung mesti bising bunyi mengiau..mungkin dah sombong sebab ada bulu cantik,tak pun sebab nak balas dendam kat kami kerana masa kecil dia tak menjadi favourite.hehehhe


Oren kucing yang aktif sebab jantan..walaupun dia gemuk,,perut dia dah ikut perut ibu dia bentuk quadrangular..makin gemuk dilihat kerana bulu yan tebal dan lebat.Kawan bergusti oren ialah Tom jerry..mereka dua mesti bergusti..dan penonton setia ialah Loona.Ayu kan Loona..hahaha

Loona ayu? naaaaaahhhh.Jangan terpedaya.Loona la paling ganas bila dah sampai waktunya,Loona akan ganas sambil mengeluarkan cakaran mautnya waktu mereka bertiga dimandikan.Saya rasa nak menangis mandikan Loona..huhuhu

 - Loona-

Manakala,Oren la yang paling behave semasa mandi.sobsob..Untuk pengetahuan anda..kucing tidak suka pada air,,ataupun tidak suka dimandikan.

Sewaktu mereka bertiga dimandikan..Oren la paling duduk diam..Tom and Loona pula waktu tu dah panjat jeriji tingkap kat atas tu sebab tak nak kena mandi.Oren plak akan perhatikan je saya tadah air dalam baldi,,maka oren la paling awal dimandikan dan paling cepat siap.Bulu oren tebal,,jadi kena siram dia lama sikit..sambil saya siram dia,dia duduk diam je sambil tutup mata..betapa comel nya oren!


hehe..waktu ni di dapur..saya tengok oren duduk buat gaya ni..teserlah kemalasan oren yang memang sedia malas..lihat perut dia yang gemuk dan bersegi empat. :P



Dia dah sedar saya ada kat belakang waktu tuh! heheh.Muah!

oren bila datang manja,dia suka gesel kepala dia kat kaki kita..lepas tu jilat-jilat..waktu pagi subuh2 dah jilat kaki kita nak bagi kita bangun..begitu juga dengan Loona dan Tom..gaya manja mereka bertiga memang sama


video


Ini video saya rakam dalam sesi perkenalan dengan oren.

*saya berasa malu nak letak video ini sebab mendengar kembali suara saya yang hodoh macam suara donald duck dicampurkan dengan sengau.Rasa nak lepuk muka sendiri*

huhuhuhuhuhuhuhu


video

ini pula aksi oren bermain dengan plastik yang menjadi kegemaran dia..heheh.. *video ini sengau teserlah sebab selsema.Memang fikir lama nak upload video.Demi oren* =.='

:

:

:

;

:


akhir sekali...



What a handsome creature by Allah s.w.t

Oren in memories...
24/4/2010-23/9/2010

Oren died by a car accident.

*im speechless to death*

hanya rantai loceng hitam oren yang menjadi kenangan,dalam gambar susah nak nampak rantai sebab bulu panjang dan lebat sangat.

;(

4 comments:

Huessnaa Samat said...

ala...sedihnye .
I have one favourite cat too at home! :D

ekin said...

pipahhh! cute nya...kmk tk minat giler ngan kucing eh!!!!

fa-aja-aja said...

huessna - ;(((

ekin - kmk 'tk'..(saya igt tak,,huhuh,rupanya tok ) :)

qis said...

arggg,geramnyaaa!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails