Friday, April 1, 2011

Pembuatan video introduction

Selamat pagi wahai pembaca blog saya.He.Baik saya sekarang dalam proses pembuatan VIDEO INTRODUCTION untuk Unit Penerbitan & Penerangan (UPP) Zagazig.Sebenarnya video intro yang saya buat ini bukan official lagi,sebab ramai penyertaan untuk pembuatan video ini,jadi akhir nanti akan dibuat penilaian dan pemilihan.Jadi,saya mencuba nasib ini untuk join sekali buat video sebab saya dah lama berhenti buat kerja sampingan ini disebabkan kengkangan masa,dan saya amat merindui untuk buat video semula.Ditambah lagi abah dah belikan saya handycam HD yang pergh super power video HD yang jelas gila kalau combine dengan pembuatan video lagi bertambah meletops!

Maka saya pun buka laman Youtube untuk melihat pembuatan video introduction ni bagaimana dan dapat idea sikit-sikit dari Youtube.Oh selain imovie,KEYNOTE yang juga salah satu app.macbook boleh membuat video,tapi keynote more to words usage.Jadi bila nak buat video yang menggunakan banyak perkataan bolehla menggunakan Keynote.Penggunaan Keynote ini sebenarnya untuk Slide Presentation dia sama dengan Windows PowerPoint.Saya telah buat dua video intro,satu saya buat mainly nya menggunakan Keynote dan satu lagi menggunakan iMovie.Sila la lihat hasil kerja saya yang masih amatur.Terima kasih :)

:

:


By Keynote




By iMovie



4 comments:

dilaMAYA said...

oh, baru tahu keynote tu apa. haha. sebelum ni blurr2 nak guna utk apa ;p thanks fa!

fa-aja-aja said...

dila dh beli mac? hehhe,,rajin2 la dila tgok utube psl keynote n imovie..bila dh ketagihhh susah nak bentiii..hehe.welcome :)

Amin said...

Makin improve nampak. Jangan tukar profesion pula. Keep up good work. Berbaloi abah beli handy cam Dan computer.

fa-aja-aja said...

hehehe tak tepike nk tukar profession..bila abh cakap baru terpike :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails