Wednesday, May 4, 2011

Rabun Silau


Amboi bila exam fever dah ada..syndrome macam nak update blog hari-hari je kan.Kiki..benda kecik pun nak buat karangan dalam blog.Potong kuku hari ini pun rasa nak ceciter juga dalam blog.Kemarin saya pegi klinik gigi untuk cek power rabun ni dah naik berapa sebab rasanya dah begitu lama saya tak cek..hampir 3 tahun lebih juga.Huhu..jadi saya rasa power saya dah bertambah naik lebih--lebih lagi belah kiri.Sedey T_T

Cek punya cek..bukan power mata yang naik melambung..tapi saya dah ada rabun silau.Sedey lagi T__T.Patut belah kiri ni susah sangat nak lihat..rabun silau tinggi sangat sampai 130.Laju nye dah cecah seratus lebih.Belah kanan hanya 45 je.Power rabun jauh saya just naik 25 je untuk dua-dua mata.Maka saya dapat prescription baru oleh doktor.Doktor kata boleh buat glasses yang baru atau guna contact lens guna power mata yang sekarang.



Ini lah kadar kerabunan saya.

Macam mana nak hilangkan rabun silau? Kalau rabun jauh atau dekat orang kata minum Jus carrot kan? Boleh tak membantu untuk rabun silau juga? Saya dah la tak minum jus carrot..tak pernah kot minumm..sedey T____T.Maka dengan itu bertuahnya saya hari ini kerana menjumpai minuman 2 dalam 1.


Jus Oren + Jus Carrot.Bertuah kan saya! Ini percubaan untuk saya minum sama ada boleh bertahan atau tidak.

Adakah saya perlu menukar glasses? Glasses saya sekarang sejak saya umur 17 tahun tak silap.Mungkin saya akan tukar setelah balik ke Malaysia,lagipun saya rajin pakai contact lens juga.Huhu


My recent glasses.



Ini bukan tidur berdiri mahupun tidur tersengih.Tapi saya pakai glasses kawan saya yang power tggi dan saya tutup mata.Sebab nak try je sesuai ke tak glasses macam tu kat saya.hehe

Susah-susah nak cari glasses apa kata saya pakai yang kat bawah ni je kan..mata terus jadi cantikkkkk

:

:

:


kehkeh..panjang gitew bulu mata i ~

P/S The juice is sooo yummeh!! aim for a healthy eye from nowww :P

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails