Friday, February 1, 2013

Syurga di telapak kaki ibu

hello eberibadiiiii :D

serius tak agak-agak tajuk entry kali ini? hahaha oh well..this entry actually tribute to my lil bro Ahmad Afiq..entry yang ingin meraikan dan ingin ucapkan tahniah kepada dia sebabnya.....akan diketahui pada hujung enry ini! haha.. Nope! dia bukan kahwen! haha.. *siaplerr kalau langkah bendul >.<*

 photo 5.jpg

 photo 2.jpg

okay,apik is my second last brother.He's 21 years old..nak dijadikan cerita..apik ni boleh la di kategorikan sebagai "bad boy"..tapi jangan salah faham..bukan nye jahat yang betul-betul tu.haha..cuma yah u akan classify someone tu as nerdy,good,religious,bad etc.. and apik is one yang dalam group bad and naughty boy! =P dia suka berkawan..dan kawan dia pelbagai lapisan..suma orang nak kawan! sumaaaa! sampai i sebagai kakak naik risau dengan dia sebab takut terjebak dengan benda bukan-bukan sebab ialah masih remaja dan i tau dia tak makan nasihat..last-last i give up nak cakap lebih dan berdoa je yang nothing bad happen.Fikir punya fikir..biasaler lelaki =.='..mana nak lekat kat rumah kan malam-malam? balik pagi subuh..alasan sebab pegi memancing,lepak dah habiskan masa.Akademik pun so-so je..last place dia belajar di Baitulmal certified in accounting technician..lebih minat kerja dari belajar..dan tak pandai nak rangka plan untuk future..prinsip dan pendirian tak pernah nak kukuh dan orang kata macam lalang..ohmyy..my adikk..wuwuwu..

Oleh kerana dia orang rumah..maksud kat rumah tu siapa je lagi tinggal kan kalu bukan dia dan adik bongsu saya ahsan..oleh kerana dia orang rumah *sambung balik* maka dia la yang banyak berkhidmat untuk mak saya.haha..as for ahsan,he's busy with his study sebab nak SPM..so ahsan memang tidak akan dikacau untuk buat apa-apa kerja..erghh spoil him! tak adil! dulu saya pun PMR & SPM juga! suma kerja rumah saya buat! tak kisah la kalau saya perempuan pun! jeles! jeles! haha..tapi ayat mak sejak sekolah "takpe..ko tolong mak..Allah tolong ko"..oklah,memang magic word tu buat saya tewas tiap kali nak berontak.haha

So apik nih la kerja nya jadi driver mak saya,mana-mana mak nak pergi dia bawak..walaupun kadang-kadang saya tengok mak & apik ni bergaduh juga kemain gaduhh tuh sampai mak mengadu kat saya..saya pun layan kan je lah mak..hahahha..biasa la apik..takkan tak faham..orang tua tua kata,,anak yang nakal tu lah yang akan jaga mak bapak dia bila dah tua nanti..but for my family inshallah kami adik beradik akan jaga mak abah sampai tua.. =)

What's fun about apik ialah dia seorang yang peramah..tu la pasal ramai kawan kot..peramah yang boleh dikatakan orang tak tanya pun dia dah jawab.hahaha =P and he's funny too! sense of humor dia agak tinggi la juga..kalu saya memang tak boleh borak dengan dia,sebab mesti akan terkekek-kekek sengsorang..walaupun dia cakap biasa-biasa je..saya mesti rasa nak gelak.Saya kot yang gila ni..trolol! actually..lelaki yang lawak is really a MAJOR TURN ON for me..biar tak hensem,asalkan lawak dan itu merupakan tangga ke-2 di dalam list selepas agama.haha..but kalau hensem memang pakej lerrrr...lulz.Biasaler,,saya ada abah yang lawak...abang yang lawak,,adik yang lawak..so that's why *sorry yer pik..selingan sikit.haha*.Lepas tu ada hati dia nak saya tolong die ngorat satu awek yang belajar kat Aussie ni untuk dia..berkenan katanya..amboihhh kemain kau..takde keje aku nak buat bende tu..gunalah kuasa playboy kau tu >.< .

what i respect about him is.. he broke up with his old girlfriend because of our mom..sebabnya secara ringkas si gf asyik merajuk when apik banyak lebihkan masa untuk mak.Weekdays apik kerja kat LHDN..mestilah weekends dia akan habiskan masa bawa mak jalan2..so..APIK KAU BUAT DECISION YANG BETUL.hahaha..muda lagi bro,enjor your life to the fullest =P.Dalam hati ini sentiasa yakin rezeki akan ada untuk apik walaupun dia nakal orang nye..rezeki berkhidmat untuk mak...and  the wish come true when i received his whatsapp a month ago..

apik : ui..blog ko nda mau update entry pasal aku dpt kerja baru?

me : kerja mana?

apik : jeng3

me : emmm petronas?

apik : =D

me : fuiyooo..petro mana??? tahniah tahniah! jd apa?

apik : tq..jadi cashier..huhu..petronas presint 11 tu

me : apa tu cashier? eh bongokla ko.nda lawak

apik : hahahahaha..maw nangis pun ada..nasib aku strong..biarpun upsr 5C pmr 1A spm tiada A..berkat tolong mak ba ni.


YUP.HE GOT PETRONAS OFFER *bukan kat stesen minyak ok*

Petronas Dayabumi sebagai supervisor

sebab hajatnya dia just nak try luck bagi resume je and interview..tapi rezeki setiap orang we never know kan bila Allah nak bagi.. of course my mom and my dad is soo proud of him.. lebih-lebih lagi abah ;')


masa kat malaysia ogos 2012..selalu cakap kat apik..

"pik..kenapa perut ko buncit ni?? buruk betul perut buncit"

"haa nampak ka kak ipa perut aku buncit? alaaa..macam mana niii"

"hahhahaha kesian buncit..si buncit!"

then tak lama selepas dalam sebulan kerja di petronas..i received this pitcha


 photo 4.jpg


me : pik..buncit ka lagi?

apik : nilai sendiri

me : LOL


3 comments:

Ratu Balqis said...

Haha lawakla entry but it shows how much u love n proud of him!he's a good boy.:)

Anonymous said...

All the best Afiq! :)

Anonymous said...

comelnye afiq ni.hensemlaa..arghh hensemnye !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails